Thamel en Pasupati

19 juli 2014 - Kathmandu, Nepal

Dag vriendjes,

Gisteren zijn we na het ontbijt te voet richting Thamel vertrokken, na anderhalf uur zijn we er veilig en wel aangekomen. Ons hoofddoel was het boeken van een trekking die we begin augustus zullen gaan doen. Na een aantal mislukte pogingen,  bleken we op de juiste moment op de juiste plaats te zijn en konden zo een zeer voordelige organisatie vinden. De rest van de dag hebben we op ons gemak heel wat winkeltjes gedaan en flink onderhandeld om leuke spullen te kopen als cadeau of voor ons zelf. Voor we met al onze aankopen richting het vrijwilligershuis vertrokken gingen we nog een frietje steken in een echt Belgische frituur. Het was de perfecte afsluiter van een geslaagde dag!

Vandaag gingen we in de voormiddag naar Pasupati, een plaats waar de hindoes dode lichamen verbranden, Het was absoluut de moeite om te zien, maar ook behoorlijk choquerend.. We weten dat het hun cultuur is om het te doen, maar voor ons bleef het een raar zicht. Familie en vrienden staan rondom het lichaam van een voor hun dierbaar persoon en ze staan te kijken hoe het in rook opgaat, zoiets kan je je simpelweg niet voorstellen bij ons.

In de namiddag gingen we naar Thamel om onze trekking te bevestigen. Wederom een productieve dag dus!

Groetjes Sietse en Nele

1. Tante jenny:
    19 juli 2014
    super meiden, elke dag een nieuwe uitdaging die blijkbaar en al maar goe, steeds gunstig uitdraait ;)
  2. Lieve lodts:
    19 juli 2014
    Dat laatste is wel niet gemakkelijk geweest zijn maar j
    Toch chapeau voor jullie wat jullie daar allemaal bl
    Doen
  3. Eric Van Kets:
    20 juli 2014
    En smaakte de frietjes zoals ik beloofd had vooral de gezelligheid
    Leuk te horen dat de frituur er nog steeds is

Tuurlijk zijn er ook minder prettige dingen te ervaren maar hierdoor worden web gesterkt in het leven

Blijven gaan buurmeisje en met een beetje fierheid zien we je binnenkort terug
  4. Hanne Vanlommel:
    20 juli 2014
    Hey vriendjes! Amai, alles klinkt echt super! Bij elke zin denk ik: waauw, die doen het daar zo goed! Ik hoop dat het ook echt zo leuk is als dat het lijkt, ma da zal wel zeker :) foto's zien er ook super uit! Ik kan wel niet wachten tot dat jullie al die ervaringen in het echt kunnen vertellen, want ik mis jullie toch al een beetje hoor! Maar we zijn super fier op jullie! Geniet nog van al die uitdagingen, ontdekkingen... Ik geniet zeker mee vanaf hier! ;)
    Maak er nog een supertijd van hé!
    Groetjes and lots of kisses! xxx
  5. Benny en Annick:
    21 juli 2014
    Girl's ,super plezierig ginder zo te zien aan de foto's , genieten zou ik zeggen. Wij gaan ons een paar dagen laten gaan op de gentse feesten met thorre en Jenny maar zullen telkens als wij ene drinken schol zeggen voor jullie!!!
  6. Pieterjan vaneerdewegh:
    21 juli 2014
    Hey hey,

Dat klinkt allemaal super tof! Geniet er nog van! :)

Groetjes Pieterjan
    PS: Ik heb een kaartje gestuurd, maar ik besef nu dat ik jullie namen er niet op heb geschreven.... Dus een kaartje met mijn "lelijke" geschrift is dus voor jullie :) Hopelijk komt het nog op tijd aan... :)
  7. Jasmien:
    22 juli 2014
    heeey girliesss,
    hopelijk gaat alles daar goed maar zo te zien wel. Ik dacht er juist aan dat ik helemaal vergeten ben om briefje te sturen :( en nu is da te laat zeker?? :s Sorry was allemaal zo druk hier, maar heb nog wel aan jullie gedacht ;)
    Nog heel veel plezier daar!!
    xxx