Laatste week bij Idex

31 juli 2014 - Kathmandu, Nepal

Deze week hadden we een normale werkweek, al was het wel onze laatste. Op dinsdag vertrokken we vroeger richting het weeshuis om een klooster te bezoeken. Tashi, een 16-jarige jongen uit het weeshuis, besloot ons te vergezellen. We mispakten ons lichtelijk aan de afstand... In plaats van enkel een heleboel trappen te moeten oplopen, moesten we ook nog een tocht van zo'n half uur bergopwaarts stappen. Het was absoluut de moeite waard! Dankzij Tashi konden we het klooster ook langs de binnenkant bewonderen, een unieke ervaring! We waren er net lang genoeg om ook nog het begin van hun gebeden te horen, geweldig!

Op onze laatste dag in het weeshuis ontvingen we een witte sjaal als bedankje. We beseften op dat moment des te meer dat we ze enorm gaan missen! De kinderen waren vrienden geworden, lichtpuntjes in onze dag!

In het elderlys home ging alles zijn gewone gangetje, al beseften we wel hoe gelukkig we mogen zijn met al die luxe bij ons.

Morgenvroeg vertrekken we met de bus richting Pokhara, waar we zaterdag aan onze Annapurna trekking van 5 dagen beginnen. We kijken er naar uit, al gaan we de andere vrijwilligers enorm missen. Ze maakten een groot deel uit van ons avontuur. Vooral aan onze twee kamergenoten, die al snel een plaatsje in ons hart hadden veroverd, gaan we nog veel denken. Ook de staff stond altijd klaar voor ons, ze zorgden ervoor dat we ons thuis voelden.

Veel groetjes Nele en Sietse!

P.S. Doordat we de volgende dagen in de bergen zitten zullen jullie even niets meer van ons horen.

1. Lodtske:
    2 augustus 2014
    yo Sietske is hie mee den tim he kzien da gy daar al sjieke dings hebt gedaan en meegemaakt nog een maandje en ge zijt al terug , en de anapurna ofzoeits beklimmen , ahja we hoore hie vanalles van ne moderstroom enzo laat is iet wete als ge terug internet bereik hebt ;-) want ure papa is nogal bezorgd ze , arree amuseert u nog en as ge terug zijt dan komde ma ene schuppe he mee al ew wilde verhalen .

Groetjes van ons anneke en de vince .
  2. Nina:
    3 augustus 2014
    Voor wie zich zorgen maakt over de modderstromen in Nepal: Nele en Sietse maken het goed. Zij zitten ten westen van Kathmandu in de bergen. Dat is dus niet waar de ramp gebeurd is. We hoeven ons dus geen zorgen te maken ! oeff!
  3. Eric Van Kets:
    5 augustus 2014
    Het leven gaat verder en de avonturen blijven zich opvolgen
    Dit alles weegt niets en zijn straffe verhalen voor .....later