Pokhara

8 augustus 2014 - Pokhara, Nepal

Van het moesson seizoen hebben we hier totaal geen last! De zon schijnt al twee dagen vollebak. Daarom besloten we gisteren een boottochtje te maken op het grote meer. Vier rode schouders waren het gevolg, maar we hebben er absoluut van genoten!

Vanmorgen zijn we het Tibetaans vluchtelingen kamp gaan bezoeken. We hadden er beiden een heel ander beeld van, dat is bij deze dus recht gezet. Er verblijven zo'n 400 mensen, je kan het het best vergelijken met een sociale woonwijk van bij ons. Net zoals gisteren hebben we weer wat rond gesjokkeld, met als gevolg dat we een extra zak hebben moeten kopen, want anders krijgen we alles nooit meer thuis ;)

Vanavond starten we drie dagen durende kooklessen bij een Nepalees gezin, we kijken er al naar uit! Een leuke extra is dat we onze zelfgemaakte dal bhat (rijst met linzen en nog wat bijgerechtjes) samen met heel het gezin mogen opeten. We laten jullie nog weten of we het overleefd hebben ;)

Groetjes uit het zonnige Pokhara!

1. Lieve lodts:
    8 augustus 2014
    Dan kan je dat ook eens voor ons koken als het lekker is gr
  2. Nina:
    8 augustus 2014
    Als het daar zo mooi weer is, blijf dan nog maar even daar. In Kathmandu regent het misschien nog :-). Ik kijk al uit naar jullie kookkunsten... :-)