The first school days

15 juli 2014 - Kathmandu, Nepal

Op zondag 13 juli moesten we nog niet onmiddellijk les geven, maar mochten we observeren hoe de leerkrachten het zelf deden. Van 11u tot 12u30 zullen we les geven in een 'cray' klasje. Iedereen loopt in en uit de klas wanneer ze willen, ze roepen door mekaar,.. Het zal een hele uitdaging worden, maar uitdaging is goed!

In de namiddag vertrokken we naar het weeshuis. Heel veel was er nog niet te beleven aangezien een heel deel van de kinderen naar 'relatives' waren door een vakantiedag op school.

Die avond zijn we samen met een hele hoop naar Thamel geweest om iets te gaan eten. Een super gezellig restaurantje waar we enorm  lekker hebben gegeten! Nadien hebben ze ons toch overhaald om nog eentje te gaan drinken in the Irish Pub. Een live bandje en een lekker drankje maakte de avond af!

Maandag zijn ze in de voormiddag naar het ' elderly home' geweest omdat vandaag ons schooltje gesloten was omwille van een holiday (en dat dan door de worldcup!). Dit is ons allebei goed bevallen. Het was wel wat shockerend om te zien, maar het is een fantastische ervaring erbij!

Vandaag zouden we normaal onze eerste echte les geven, maar toen we aankwamen bleek dat er voor grade 3,4 en 5 een soort spelvoormiddag was voorzien. Het positieve is dat we dus voor morgen geen voorbereiding meer moeten maken :-).

In de namiddag gingen we naar de school van de weeskinderen om ze daar op te pikken en zo samen in de schoolbus naar het weeshuis te gaan. Eerst kregen we een hele rondleiding en nadien nog een kopje thee, wat trouwens enorm smaakte. Eens in de schoolbus hadden we door dat het een hele attractie ging worden. We voelden ons een beetje in Bobbejaanland :-). Op een bepaald moment zaten we zelfs vast in de modder. Na een tijdje besloten we om maar te gaan helpen duwen. We hebben ons rot gelachen! Toen de bus eindelijk uit de modder was geraakt was het al weer tijd om terug te keren, geen weeshuis vandaag, maar wel een fantastische dag!

Je hoort nog van ons!

Groetjes Nele en Sietse

1. Tante jenny:
    15 juli 2014
    amaikes wat een avonturen, begin er al jaloers op te worden
    xxx
  2. Lieve lodts:
    15 juli 2014
    Jullie beleven er wel heel veel en het is leerrijk grt van ons drie
  3. Tante Griet:
    17 juli 2014
    Hoi Nele,

Ik ga jullie verhalen met plezier lezen en ik denk dat het tot nu toe wel meevalt. Breng maar wat lekkere recepten en wat plantenzaadjes mee!
  4. Eric Van Kets:
    20 juli 2014
    Het avontuur is hetgene waar later boeken en de straffe reisverhalen geschreven worden....
    Ik kijk alvast uit
    Grts uit het kale bos