Chitwan

15 juli 2014 - Chitwan, Nepal

We weten dat jullie er lang op hebben gewacht, maar hier is dan uiteindelijk nog een reisverhaaltje!

Lekker vroeg opgestaan om om 6 uur op de bus richting Chitwan te kruipen. Bijna alle vrijwilligers gingen mee, een grote, leuke bende. De rit duurde in totaal 6 uur. De eerste paar uur was het nog goed te doen qua temperatuur. Naarmate we verder naar het Zuiden reden werd het warmer en warmer. Heel de heenrit heeft het geregend, maar op het moment dat wij aankwamen stopte het en begon de zon te schijnen; zalig! Nadat we ons goed hadden ingespoten met musquitospray zijn we gaan 'canoeing'. Een prachtig uitzicht en het zonnetje boven ons hoofd. Het bootje zette ons af in het niets, waarop een wandeling in de jungle volgde. Ondertussen was iedereen al super nat van het zweet. Ons schamen hoefde we dus niet te doen :-). We gingen op zoek naar 'rhino's'. Die hebben we niet gevonden, maar de wandeling was prachtig! Daarna een bezoekje aan het 'Elephant Camp', wat we niet zo leuk vonden aangezien de olifanten aan een houten paal waren geketend..

We wilden graag een doucheke nemen, want we voelden ons echt enorm vies. Het probleem was dat 5 minuten na de douche we weer bezweet waren. Als avondactiviteit zijn we naar een Nepalees dansoptreden gaan kijken, wat we allebei super vonden!

Na een warme, maar goede nacht in ons kamertje, mochten we een op de olifanten rijden. Het uitzicht was weer adembenemend. Na een dik uur in een mandje op een olifant hadden we het toch wel gehad, onze poep begon wat pijn te doen van al dat gewiebel :-).

De terugrit was nog vrij aangenaam door het mooie uitzicht dat we hadden omdat we deze keer wel aan de juiste kant zaten. Een geslaagde uitstap!