Terug richting Kathmandu

17 augustus 2014 - Kathmandu, Nepal

Bij ons vertrek uit Pokhara richting Gorkha hadden we voor het eerst sinds dagen regen. Niet echt de ideale omstandigheden om te vertrekken met al die bagage, maar het is ons gelukt! Na een busrit van 4 uur kwamen we aan in Gorkha, een gezellig oud stadje waar we wat hebben rondgehangen en een tempel hebben bezocht. Doordat er die dag een festival aan de gang was, was het zowel in de tempel en s'avonds op straat een drukte van jewelste. De sfeer was geweldig!

De volgende avond, na een weer een lange busrit, kwamen we aan in Kathmandu. We waren blij toen we de sleutel van onze studio in handen kregen, we zagen dat het goed was ;).

Toen we 's morgens wakker werden was het aan het miezeren, maar dit hield ons niet tegen om erop uit te trekken! We bezochten Bhaktapur, een dorpje dat er nog helemaal authentiek uitzag. Door de regen waren we genoodzaakt enkele terraskes te placeren, het uitzicht was wondermooi! Na deze vermoeiende trip (bussen pakken is niet altijd even gemakkelijk) maakten we gebruik van ons eigen keukentje om een pasta te maken, amai smaakte!

Aangezien het ook de volgende ochtend nog steeds aan het regenen was brachten we een bezoekje aan het Royal Palace. We leerden wat bij over de geschiedenis ban Nepal, het was de moeite waard!

Gisteren gingen we eens kijken bij het straathondencentrum waar we vandaag gestart zijn met vrijwilligerswerk. We kregen een fantastische eerste indruk, deze werd vandaag ook bevestigd. We kijken er echt naar uit om onze laatste twee weken daar door te brengen!

Groetjes, Nele en Sietse

1. Lieve lodts:
    17 augustus 2014
    Amuseer jullie nog maar hier is het ook slecht weer, laat de honden maar ginder of breng eejtje mee voor moeke
  2. Eric Van Kets:
    18 augustus 2014
    Straffe verhalen.
    Geniet van de volgende dagen.
    En van de regen niets aantrekken, hier kennen ze er ook ook iets van, elke dag prijs en dat gaat zo nog even blijven duren volgens onze weermannen en vrouwen...
    Genieten maar dus..
    tot binnenkort